۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۵۹۸۵۳۵
حجت الاسلام افتخاری در گفت‌وگو با رسا:

روحانیت پناهگاه جامعه است | نباید اجازه داد تفکر سکولار وارد حوزه شود

روحانیت پناهگاه جامعه است | نباید اجازه داد تفکر سکولار وارد حوزه شود
عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی روحانیت را پناهگاه جامعه دانست و بر لزوم مقابله با تفکر سکولار در حوزه های علمیه تأکید کرد.
حجت السلام محمدمهدی افتخاری نماینده مردم فومن و شفت و عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، با اشاره به «منشور روحانیت امام راحل اظهار داشت: یکی از اثرات بسیار ارزشمند انقلاب اسلامی که امروز فارغ از نگاه سیاسی و جناحی می‌توانیم به آن اشاره کنیم، موضوع ارتباط مستمر مردم با حوزه‌های علمیه است.

وی ادامه داد: امروز حوزه‌های علمیه در میان مردم دارای یک جایگاه ویژه علمی، فرهنگی و معنوی هستند و حوزویان امروز نیز مانند گذشته همواره پناه مومنان و مردم هستند.

عضو فراکسیون روحانیت پارلمان با تأکید بر اشراف حوزویان به مسائل روز بیان داشت: یکی از تاکیدات امام خمینی(ره) در منشور روحانیت موضوع آشنایی حوزویان با مسائل روز بود. در دیدار‌هایی نیز که حوزویان و مسؤولان مرکز مدیریت با رهبر انقلاب داشتند نیز حضرت آقا تاکید کردند حوزویان با بهره‌گیری از مسائل روز به سمت برنامه‌ریزی حرکت کنند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وضعیت حوزه‌های علمیه امروز نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است؛ برای مثال در بخش پذیرش و ساختار آموزشی حوزه‌ها شاهد نوعی از تحول هستیم.

وی ادامه داد: در برنامه‌های تبلیغی و ترویج دین نیز حوزویان بسیار متفاوت‌تر از گذشته ظاهر می‌شوند. برای مثال امروز ارتباط مردم با نمایندگان، ولی فقیه در استان‌ها و همچنین علما در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امام راحل (ره) همواره تاکید داشتند که به هیچ عنوان یک روحانی خود را محدود به محراب مسجد نکند، بر همین اساس نیز نیاز امروز جامعه، ورود روحانیان به مسائل مختلف است.
وی در پاسخ به این سوال که راه مقابله با سکولار شدن حوزه‌های علمیه چیست، بیان داشت: اصلی‌ترین راه ورود سکولاریسم در حوزه‌های علمیه، انطباق پیدا کردن این خط فکری با دستورات دینی است.

نماینده مردم فومن و شفت در پارلمان ادامه داد: تفکر سکولاریسم تلاش می‌کند که از طریق مقولات دینی وارد فضای حوزه‌های علمیه شود، هرچند این موضوع از سوی رهبر انقلاب بسیار زود مورد رصد قرار گرفت و ایشان به سرعت با تذکرات خود جلوی نفوذ این خط فکری را گرفت. /۸۵۶/ت302/ق
ارسال نظرات